mandag 11. mai 2015

Gratis glutenfri bakebok!

Nå synes jeg det er på tide med en liten utfordring til dere lesere! Siden jeg jobber som forfatter, elsker jeg en god historie! Som vi alle vet, kan det være utfordrende å gå over til et glutenfritt kosthold. Misforståelser og usikkerhet kan være daglig "kost" ... Men opplevelser med positivt fortegn dukker også opp, og de er det virkelig verdt å ta vare på!




I kommentarfeltet under dette blogginnlegget, vil jeg at hver og en skal skrive ned en liten historie som omhandler en positiv eller negativ opplevelse med det glutenfrie kostholdet. Jeg ønsker å premiere den beste historien med en av mine glutenfrie bakebøker, så gjerne fortell om hvorfor akkurat DU fortjener en av dem! :) Vinneren vil bli annonsert på Facebooksiden Snadder uten gluten (en gang i neste uke), men skriv e-postadressen din i kommentarfeltet, slik at jeg er sikker på å få kontakt med deg som vinner. Les om bøkene her, og gi beskjed dersom det er en av bøkene du aller helst vil ha.

Lykke til! Jeg håper jeg kan få kose meg med mange gode historier! :)

5 kommentarer:

  1. Da jeg begynte å spise glutenfritt tenkte jeg at jeg aldri kom til å få spise alt det gode lengre.. jeg skulle bare spise sunn mat, lavkarbo og grønnsaker. Men etterhvert lærte jeg meg å bake glutenfritt også. Nå baker jeg boller, brød, paier og eclairs.. alt er en spennende utfordring og det er så gøy å ta med seg bort og imponere :D

    SvarSlett
  2. Da min datter kom hjem etter å ha fått beskjed om at hun hadde fått cøliaki var det med tårer i øynene hun forsto at hun aldri mer kunne spise mammas hvetebakst og kaker. Her hjemme har de vært bortskjemt med hjemmebakt. Men jeg ville det annerledes. Å få en slik diagnose er ille nok for en tenåring og vi valgte å snu det til det positive. Klart vi kan !!! Jeg begynte å bake glutenfritt og resultatet ble ikke alltid like bra....men det viktigste er å ikke gi opp. Nå finner hun alltid mange godsaker i fryseren til en hver tid. Boller, pizzasnurrer, kaker tacoboller og deilige skolebrød.

    SvarSlett
  3. Min datter har fra 4 mnd alder vært plaget med mye mageonde, forstoppelse, magekramper og våkennetter.

    Etter 4 år og 2 mnd fikk vi gjennomført en gastroskopi, men vi har blitt avvist siden hun var 4 mnd. Hun fikk diagnosen etter 4 år med konstant forstoppelse. 2 uker på glutenfri diett, så kom vår jente å sa at hun ikke hadde vondt i magen, og at hun hadde klart å bæsje på do. Dette gledet våre hjerter, og i dag er hun 5 1/2 år og passer veldig på selv hva hun spiser.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Bonzie!
      Så flott å høre at datteren din ble så fort frisk etter å ha begynt på glutenfri diett :) Jeg synes at du og datteren din fortjener å få boken "Gøy med glutenfritt" tilsendt helt gratis! Da kan dere kose dere med å bake sammen fra boken. Send en e-post med fullt navn og adresse til lensimo(at)gmail.com, så sender jeg boken til dere! :)
      Lene

      Slett
  4. Jeg sitter på jobb og har matpause når min sønn ringer og forteller resultatene etter den siste allergiundersøkelsen av mange, og han forteller at han ikke kan ha: fisk, skalldyr, melk, gluten, nøtter og soya. Helt desperat går jeg gjennom ingrediensene til dagens middag som jeg allerede hadde planlagt, men som jeg nå forstår ikke kan bli som den var tenkt. Hva slags saus skal jeg nå servere? Jo, da kan vi jo ha soyasaus, sier jeg, men det innså jeg jo fort ikke gikk.... Det skal også sies at dagen før denne siste undersøkelsen, skulle vi lage et "lett middags/kveldsmåltid", og serverte således: loff med fiskeboller i hvit saus og reker som topping. Det var vel omtrent alt som sto på allergilista dagen etter... Det har blitt mye prøving og feiling, noe har blitt bra og noe har gått i søpla. Gutten, som nå har blitt en ung mann, synes det er dumt at man må arbeide 25 år for Kongens fortjenestemedalje, for det skulle visstnok jeg hatt.... (tovejohansen62@gmail.com / www.utenalt.com)

    SvarSlett